Cercar en aquest blog

diumenge, 4 de novembre del 2012

Tots Sants

El passat dimecres a la nit vam celebrar la castanyada, no pas halloween, cadascú que faci el que vulgui, però des del meu punt de vista no hi ha res a discutir entre castanyada i halloween, a mi m'agrada més la nostra tradició de castanyes, panellets i moscatell i en aquest moment més que mai penso que hem de defensar les nostres tradicions.

Panellets de pinyons
El dia de Tots sants com és tradició vam visitar els cementiris i vam portar flors ala familiars que per desgracia ja no són entre nosaltres, està molt bé fer-hi una visita en aquest dia, però tampoc cal que sigui aquest dia per fer-ho, com evidentment tampoc cal que sigui Tots Sants per recordar-los, recordar-los els recordem cada dia, de fet ells d'alguna manera formen part de nosaltres, diuen que les persones no morim del tot mentre el nostre record perdura en la memòria d'algú.

 Portar flors als difunts em sembla una mostra del nostre amor cap a ells, però penso que com passa moltes vegades en aquest cas també és més necessari per qui fa l'acció que no pas per qui la rep, jo si voleu que us ho digui, si algú vol regalar-me flors o dir "lo molt bona persona que sóc", pot fer-ho ara ja, no cal que esperi a que estigui mort, evidentment si algú en vol parlar malament de mi també pot fer-ho, però en aquest cas agrairia molt que ho faci directament amb mi, un dia vaig llegir una frase que procuro aplicar sempre, diu així: "jo només parlo malament de tu amb tu".

Amb tot això no vull dir res més que hem d'aprofitar ara que estem vius per viure, per gaudir de les coses de cada dia, de les petites i de les grans, i que a vegades les coses són molt més simples del que les fem, ho defineix molt bé un text que circula per les xarxes socials més o menys diu així: "No ens compliquem la vida que és molt curta. Si vols parlar, truca. Si tens dubtes, pregunta. Si vols alguna cosa, demana-ho."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada