Cercar en aquest blog

diumenge, 8 d’abril del 2012

On vaig a comprar la mona?

És Pasqua i he d'anar a comprar la mona, bé també podria fer-la jo mateix a casa seguint aquesta recepta que ens proposa la senyora Candida en el seu blog de cuina, però donades les meves habilitats en matèria de pastisseria prefereixo anar-la a comprar.

Però ara se'm planteja algun dubte, on vaig a comprar la mona? La primera opció seria anar-la a comprar a la pastisseria, un producte de qualitat elaborat artesanalment en un petit comerç de proximitat i que dona feina a uns quants treballadors, l'altra opció seria anar-la a comprar al supermercat, al Mercadona, al Carrefour..., un producte més barat, més industrial, segurament de no tanta qualitat, comprat en gran comerç i produït per una industria, però atenció un gran comerç que no oblidem que també dona feina a unes persones del lloc on està ubicat i el mateix passa amb la fabrica de pastisseria industrial, en alguns casos industries de llocs tan propers com Dulces Orteu de Juneda de venda a Carrefour o les de Mercadona elaborades per Grupo Siro a Montblanc.


Així doncs que faig, on vaig a comprar la mona? Optem per l'opció global o per la local? És en aquest sentit que en els últims anys entre la societat han sorgit algunes iniciatives de consum de productes de proximitat o Km.0 normalment productes de producció ecològica, ho explica molt bé aquest article de lavanguardia.com, però em faig més preguntes, aquests productes generalment tenen un cost econòmic més alt per al consumidor, un cost econòmic que potser en els temps actuals algunes persones no és poden permetre. Per tan potser actualment aquesta és una opció poc democràtica? En el sentit que no tothom hi te accés i que potser aquest sistema productiu no ens garantiria en quantitat i en costos econòmics una producció suficient i assequible per a tothom. 

Fa uns dies també vaig veure un vídeo d'una iniciativa sostenible de producció artesanal de roba a l'Índia, en el que el client final a traves d'un codi QR pot seguir tota la traçabilitat del producte i conèixer aquelles persones que han intervingut en la seva producció, una xarxa de comerç electrònic social i responsable, per fer front a les grans campanyes publicitaries de les multinacionals. Pots veure aquest vídeo en aquest enllaç.

Bé així que em dieu, on vaig a comprar la mona?






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada